Nøkler
Unloc - Mobilnøkkel
Styret har inngått en avtale med Unloc. Dette gir beboere muligheter til å ha nøkkelen digitalt på mobilen. Vi skal fortsatt tilby brikker, men alle beboere vil få muligheten til å få nøkler på fellesdørene på mobilen. Dette gir beboere mulighet til å åpne opp for gjester, gi tilgang til håndverkere m.m. Systemet er knytte opp til USBL sitt system, og vil dermed gi styret en bedre oversikt over hvem som har tilgang hvor. Det vil automatisk bli slettet og gi tilgang til dører ved kjøp/salg. Beboere vil dermed også slippe kostnaden om å få flere brikker om de heller vil benytte mobilnøkkel. Unloc fungerer side om side med dagens løsning og de brikkene vi har vil fremdeles fungere som før.
Beboere kan også bytte lås på egen inngangsdør, styret jobber for å se på muligheten for rabatterte løsninger om vi er flere som ønsker dette.
Du kan lese mer her: Unloc | Digital nøkkelteknologi som gir deg full kontroll
Styret jobber med å fullføre avtalen. Vi vil gi beskjed når avtalen er aktiv og kan benyttes av beboere.
Kjøp og bestilling av brikker i borettslaget
Borettslaget byttet låssystem høsten 2021 i alle gårder utenom Tøyengata 32.
Nye andelseiere oppfordres til å sende en e-post til nokkel@heimdal2.no hvor de oppgir sitt andelsnummer og fargen på brikkene de har mottatt ved overtakelse. Så får man bekreftelse tilbake om at dette er alle brikkene som er registrert på andelen og hjelp til å sperre / bestille erstatningsbrikker om noen ikke er overlevert.
Det fulgte med tre nøkkelbrikker som standard til alle andeler. For å bestille nye brikker eller erstatte brikker du har mistet gjør du dette:
- Send epost til nokkel@heimdal2.no. og oppgi om du trenger å erstatte en brikke eller bestille en ny. Har du mistet en brikke så er det viktig at vi bestiller en erstatning i samme farge, slik at tapte brikker kan slettes.
- Husk å oppgi andelsnummeret ditt, og sende e-posten fra samme adresse som du har registrert på USBL Min side slik at vi er sikre på at bestillingen kommer fra en andelseier. Det er kun andelseiere som kan bestille brikker, er du leietager må du ta kontakt med andelseier for å få tak i nye brikker.
- Nøkkelbrikkebestillingen sendes videre til låsleverandøren vår i Nedre Slottsgate 3b, Låshuset Sikkerhetssenter.
- Låshuset tar kontakt med dere som sender bestilling ved spørsmål eller når brikken er klar for henting. Prisen for en brikke er ca 295,- pr. stk (pris sist oppdatert i 2024).
NB! Det er viktig at tap av nøkkelbrikker varsles så de kan slettes i systemet og ikke kommer på avveie. Ved å melde fra kan sikkerheten vi investerer i holde seg høyere enn med vanlige nøkler. Det koster ingen ting at vi sletter / inaktiverer brikker som er tapt.
Oppdatering av nøkkelbrikker
Om du mister tilgang med nøkkelbrikkene dine kan det hende de trenger å oppdateres. Det gjør du ved å gå til leseren ved inngangen til vaktmesterkontoret Gamle Oslo Servicesentral i Heimdalsgata 36. Leser er festet på veggen ved gangporten. Hold brikken(e) der lenge nok til at det lyser grønt lys. Oppdatering tar lengre tid enn "vanlig" bruk.



